reklama

Naši rodičia sa nebáli, že im nás odoberú.

Niektoré výroky sú pravdivé, nadčasové a nesmrteľné. Zo skvostov v kategórii Generačné rozdiely vyberám : „Toto za mojich čias neexistovalo!" a „Keby som sa ja takto správal(a), už by som dávno mal(a) rozbitú hubu!"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (92)

Dlho som sa bránila vypustiť z úst tieto vety, majúc v pamäti, ako som podobnými poznámkami svojho času opovrhovala. Bola som presvedčená, že slová, vyjadrujúce spiatočníctvo nikdy nikto odo mňa nezačuje. Trápna, staromódna a sentimentálna? To sa mne nemôže stať! Ja vždy „pôjdem s dobou"! Dnes, keď vidím, ako sa mladí správajú, beriem predsavzatia tohto druhu späť.

Tiež som nebola vždy „stará" a nevyhla som sa konfliktom s rodičmi a okolím. Keď však moje správanie a skutky ohrozovali mňa samú, bolo prípustné a telerované unormálniť ma. Jednoducho to obdobie, kedy mladý človek pomalšie nabieha na slušnosť, rešpekt a úctu, lebo chudák, sám nevie, čo so sebou, treba v niektorých prípadoch aj razantnejšie korigovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napríklad: Mama mi ohľadom čohosi dohovárala. Drzosť a neslušnosť mojich šestnástich rokov presiahla toleranciu. Tak mi bolo zdravým sedliackym spôsobom naznačené odkiaľ pokiaľ. Ani som si nevšimla, kedy za nami do kuchyne vošiel oco. Struhol mi jednu takú fajinovú, z prava do ľava a bolo dodiskutované. V sekunde mi bolo jasné, že som prestrelila. Necítila som sa urazená, ani ponižená. Ani náhodou ma nenapadlo, že bolo na mne práve vykonané násilie, že by som mohla volať na nejakú linku, lebo boli porušené moje práva. Nenapadlo ma to, pretože žiadne násilie na mne nikto nespáchal. Môj otec sa necítil vinný, za to, že mi vylepil. Nijaký psychológ mu neotĺkal o hlavu, že tou fackou zanechá stopy na mojej psychike. Nezožieral ho následný strach, či sa náhodou nezasamovraždim, lebo nebudem vedieť spracovať fyzický trest. Žiadny sused ani učiteľ na neho nepoštval sociálku, aj keď som na druhý deň ešte pobehovala s jedným lícom trochu červenším. Uvedomila som si kde je sever a otca milujem. Aj preto, že neváhal riskovať stratu svojej popularity, aby ma správne navigoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Netvrdim, že bitka je ideálnym výchovným prostriedkom, ale pár dobre mienených "po papuli" by kľudne mohlo zostať súčasťou nášho kultúrneho dedičstva. Možno sa potom naše deti a mládežníci budú menej podobať tomu zdegenerovanému, nevychovanému, obéznemu a nasprostastému potomstvu „vyspelej" Európy. Lebo zatiaľ ešte aké také rozdiely k dobru na Slovensku máme. Otázkou je, dokedy?

Adriana Varíniová

Adriana Varíniová

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...zelene olivy, mliecna čokoláda, vyprážaný syr, teplo a more, dobrá kniha, poobedňajší spánok - toto môžem furt!:-) Zoznam autorových rubrík:  Keď láska...O všeličom okolo mňaSúkromnéSpomienkyNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu